Bo uśmiech to podstawa!

Hej wszystkim!

Dzisiaj przychodzę do Was z dość nietypową notką, bo nie będzie to tym razem post ze stylizacją. Napiszę dzisiaj o tak prostej rzeczy jaką jest uśmiech. Do napisania takiej notki natchnęło mnie niedawno, kiedy wracałam do domu autobusem i obserwowałam przechodniów. Każdy z nich był zmartwiony, przybity, a na jego twarzy zero nawet małego uśmiechu. No ale cóż Polacy mają chyba to do siebie, że nie lubią się uśmiechać i nie potrafią cieszyć się z drobnostek.

  Dlaczego warto się uśmiechać?

 
-spojrzysz na życie pozytywnie
Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że częste uśmiechanie się poprawia samopoczucie. Powoduje większe zadowolenie z życia, pracy i optymizm na przyszłość. Niekiedy może wystarczyć podniesienie kącików ust by poprawić swój humor.  

-zyskasz nowych znajomych
Nikt nie lubi przebywać z ponurakami i ludźmi, którzy ciągle narzekają. Dzięki tak prostej czynności jak uśmiech zjednasz sobie ludzi, poprawisz relacje z otoczeniem i sprawisz, że inni sami będą chcieli przebywać w twoim towarzystwie.

 -zwiększa chęć do działania
Dzięki badaniom kanadyjskich naukowców udowodniono, że uśmiech zwiększa chęć do działania. Ponadto wpływa dobrze na nasz mózg. Staje się on lepiej dotleniony (śmiejąc się pobieramy trzy razy więcej powietrza niż normalnie), a współpraca między prawą i lewą półkulą się poprawia. Z tego wynika , że amerykańskie powiedzenie "no pain, no gain" (bez bólu nie ma rezultatów) należałoby zastąpić słowami "first laughter, then work" (najpierw śmiech, potem praca).

-poprawa krążenia krwi
Śmiech pozwala na obniżenie ciśnienia tętniczego krwi, przyczynia się do poprawy krążenia i pozytywnie wpływa na pracę serca.
   




 
Choć wyciągnięte wnioski mogą wydać się banalne, okazuje się, że zwykle nie doceniamy możliwości uśmiechu. Często zabiegani i zapracowani odkładamy cieszenie się życiem na później. Takie podejście może niestety przynieść odwrotny skutek - zamiast osiągnąć upragnione szczęście, bez przerwy gonimy za nim. A może warto zacząć być szczęśliwym tu i teraz?

Komentarze


  1. też jestem zdania, że pozytywne myślenie przynosi pozytywne efekty!



    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. spada cukier ? a to dobre, nie słyszalam hehe ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A faktycznie. Teraz jak tak myślę to masz rację. Mój błąd to nie jest raczej dobre.

      Usuń
  3. NO TO UŚMIECH :D
    śliczne zdj! <3
    http://zaaczaroowanaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. uśmiech jest bardzo ważny ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację, na polskich ulicach potrzeba dużo więcej uśmiechu!

    OdpowiedzUsuń
  6. warto się uśmiechać! :)

    zapraszaam
    http://ewamaliszewskaoff.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy blog , obserwuje ! ;)
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za każdy komentarz. Pozytywne opinie niezmiernie mnie cieszą, ale konstruktywna krytyka daje mi dużo do myślenia, co w efekcie pozwala doskonalić bloga i siebie. Mam nadzieję, że wyrazicie własne zdanie w komentarzu wiedząc jak dużo ono dla mnie znaczy.

Popularne posty